Seminário de Combinatória do IME-UFF – Telma Pará – 26/04

O Seminário de Combinatória retoma as atividades deste ano comemorando o próximo dia da Mulher na Matemática. Para celebrar esta data especial convidamos a professora Telma Pará que está fazendo pós-doutorado na Universidade de Warwick e contará suas mais recentes pesquisas. 

O seminário será ministrado de forma online. Emitiremos certificados de participação para Atividade Complementar. Não é necessária inscrição prévia.

Data: 26/04/2023 (quarta-feira)
Horário: 14h30

Link: https://meet.google.com/frb-pmon-byh

Palestrante: Telma Pará (University of Warwick, FAETEC/RJ).

Título: Addressing Mathematics Anxiety: A Case Study in a High School in Brazil


Abstract:

Mathematics Anxiety is debilitating and causes negative impacts on students’ academic lives. In this case study, we use Participatory Action Research methodology to address Mathematics Anxiety in a public high school in Rio de Janeiro (Brazil). An intervention was performed using tools such as the Growth Zone Model and the hand model of the brain in order to address anxiety and build Mathematical Resilience. The levels of Mathematics Anxiety were measured before and after the intervention using the revised MAS scale (MAS-R), and narrative records were made. The data indicate positive evidence in performing this kind of intervention, adding to the literature on building Mathematical Resilience and leading us to continue developing our practice as anxiety-informed teachers, and to recommend future interventions with bigger and more diversified samples.

This is a joint work: Telma Para and  Sue Johnston-Wilder

Fundação de Apoio à Escola Técnica, FAETEC, Rio de Janeiro, Brazil.
Centre for Education Studies, University of Warwick, Coventry, UK.

https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=123458

Os Seminários de Combinatória acontecem na última quarta-feira de cada mês. Agradecemos a presença e a ajuda na divulgação. Compartilhem!